Jurufoto Merakam Aksi Kucing Yang ‘High’ Kerana Catnip

Projek terbaru Jurufoto Andrew Marttila’s , Cats On Catnip, merakam aksi kucing yang kita tidak pernah lihat sebelum ini. Dalam projek ini kita boleh lihat seberapa banyak personaliti yang kucing ada.

Minat Marttila terhadap fotografi hanya melepasi dengan minatnya terhadap kucing. Marttila mempunyai alergi terhadap kucing sejak dari kecil. Kerana alergi itulah menghalangnya untuk membela kucing namun lama kelamaan dia sudah boleh menerima kucing dalam hidupnya. Kini dia memiliki 3 ekor kucing dan 6 ekor kucing jagaan sementara bersama teman wanitanya. Keadaannya sedikit bagus dengan pengambilan ubat-ubatan dan inhaler. Kedengaran seperti leceh kan tapi bagi Marttila ini hanyalah hal kecil dalam mengejar minatnya dalam fotografi haiwan ini.

Marttila sangat bagus dalam bidang fotografi haiwan ini. Ada di antara gambar dalam galeri ini sangat comel dan membuatkan anda tersenyum melihatnya. Marttila mampu menangkap pelbagai personaliti kucing yang berbeza dan sesuatu yang akan dihargai juga oleh bukan peminat kucing. Ada di antara gambar-gambar tersebut merupakan kandid yang anda tidak akan berhenti berfikir bagaimana Marttila mampu menangkap momen sebegitu.

BACA JUGA: Kenapa kucing macam gila bila dapat catnip?

Semua gambar via Martttila’s website:

#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

#8

#9

#10

#11

#12

#13

#14

Ingin kongsikan pengalaman anda menyelamatkan kucing jalanan atau terbiar atau cerita berkaitan kucing? Kongsikan cerita anda ke email kami di themamamiaow@gmail.com

Suka dengan apa yang anda baca? Jom like page kami The Mamamiaow

Leave a comment