7 Sebab Kenapa Lelaki Yang Sukakan Kucing LAYAK Dijadikan Pasangan Hidup

Bukan sahaja perempuan yang suka haiwan comel ini. Kucing, binatang berbulu juga disukai oleh golongan lelaki.

Biasanya, lelaki dengan binatang peliharaan bukan saja kacak tetapi juga nampak lebih ‘macho’. Psst, girls….. dia memang layak untuk dijadikan pasangan hidup. Mengapa? Inilah sebabnya!

1. Pintar

Satu kajian yang diterbitkan di carrollu.edu berkata, tahap kecerdasan pencinta kucing adalah lebih tinggi daripada pencinta haiwan lain. Pencinta kucing biasanya lebih introvert, berfikiran terbuka dan lebih sensitif daripada pencinta anjing. Jika pencinta anjing lebih aktif di luar rumah dengan haiwan kesayangan mereka, pencinta kucing lebih banyak lagi di rumah membaca buku kerana meow tidak perlu dijemput keluar dari rumah seperti woof woof.

2. Sukakan kebersihan

Mana tidaknya, haiwan peliharaan dirawat dan dibersihkan walaupun mereka suka membuang air besar di mana-mana. Terutamanya dirinya sendiri. Pencinta kucing lelaki benar-benar tahu bagaimana untuk membersihkan dengan baik kerana terbiasa dengan pembersihan yang telah menjadi kebiasaan setiap hari.

3. Tidak mudah sentap

Sudah biasa untuk membersihkan kotak sampah, membersihkan rambut yang luruh, untuk membersihkan tahi kucing pun dia tidak keberatan. Bayangkan, melakukan semua tugasan seperti itu dia lakukan tanpa tersinggung. Terutama jika diminta untuk merawat apabila anda sakit. Sudah tentu dia tidak akan tersinggung dan rasa seperti disuruh-suruh.

4. Tidak mudah cemburu

Walaupun anda rajin shopping atau ke salon, lelaki yang mencintai kucing masih boleh santai dan tidak akan meroyan. Dia boleh menikmati masanya sendiri tanpa anda kerana dia juga akan sibuk dengan si meow.

5. Mudah memahami bahasa badan

Jika anda menyembunyikan sesuatu, seorang lelaki yang mencintai kucing dengan mudah akan mengetahui sesuatu yang tidak betul. Dia terbiasa untuk ‘menterjemahkan’ bahasa badan kucing, yang tentu saja tidak boleh bercakap jika haiwan kesayangannya mahukan sesuatu. Tambahan pula, lelaki seperti ini akan memberi ruang jika pasangan mereka tidak mahu diganggu.

6. Sudah tentu penyayang

Adakah anda mengalami hari yang buruk di pejabat atau sedang PMS? Pencinta kucing tahu bagaimana untuk memanjakan anda dan menghiburkan anda. Mereka tidak akan mengikuti mood yang tidak baik jika anda berada dalam mood yang tidak baik, kerana mereka tahu bahasa badan anda jika anda tidak berada dalam keadaan yang baik.

Mereka tidak akan teragak-agak untuk membelai rambut anda, mengurut pinggul atau memberi anda coklat untuk membuat anda rasa lebih baik.

7. Seorang yang penyabar dan pendengar yang baik

Ada lelaki yang malas jika pasangannya itu menceritakan perkara-perkara remeh kerana beranggapan masalahnya tidak penting dan membuang masa. Tetapi ia berbeza dengan lelaki pencinta kucing. Mereka menghabiskan masa mereka mendengar haiwan kesayangan mereka memberitahu bahasa mereka sendiri.

Oleh itu, mereka masih akan sabar menjadi pendengar anda, semua cerita anda dari yang remeh kepadanya adalah penting. Mereka tidak akan mengganggu kerana pencinta kucing adalah pendengar yang baik.

Pernahkah anda menemui lelaki yang sukakan kucing yang juga mencintai anda? Bagaimana?

Suka dengan apa yang anda baca? Jom like page The Mamamiaow

Leave a comment